Σήμερα θα δούμε πως συνδέεται μια οθόνη LCD (LiquidCrystalDispay) με το Arduino uno και πως μπορούμε προγραμματιστικά να γράψουμε σε αυτή.
Λίγα λόγια...
Το μέγεθος της οθόνης το μετράμε σε γραμμές επί στήλες (π.χ. 2x16, 4x20). Οι χαρακτήρες που μπορούν να χωρέσουν σε αυτή είναι ίσοι με το γινόμενο τους, έτσι για παράδειγμα αν έχουμε μια οθόνη 2x16 μπορούν να χωρέσουν σε αυτή 32 χαρακτήρες. Οι χαρακτήρες μπορεί να είναι νούμερα, γράμματα αγγλικού αλφάβητου, κενά καθώς και σύμβολα.
Η παραπάνω εικόνα δείχνει μια LCD οθόνη μεγέθους 2x16 χαρακτήρων μπλε φωτισμού. Μπορείτε να διακρίνετε τα blocks-τετραγωνάκια που αχνοφαίνονται τα οποία μπορούν να απεικονίσουν χαρακτήρες. Αν τα μετρήσετε θα δείτε πως είναι 32.
Συνδεσμολογία
Κάθε οθόνη διαθέτει τα εξής pins:
- Register Select (RS) pin
Καθορίζει σε πιο κομμάτι της μνήμης της οθόνης γίνεται η εγγραφή - Read/Write (R/W) pin
Καθορίζει αν γίνεται εγγραφή ή ανάγνωση (Read/Write) - Enable pin
Επιτρέπει να γίνει η χρήση της - 8 data pins (D0 -D7)
Από αυτά περνάει η πληροφορία στην οθόνη
Μεταξύ αυτών υπάρχουν και τα pis της τροφοδοσίας 5V και GND, το pin που ρυθμίζει την αντίθεση και συνήθως το συνδέουμε με ποτενσιόμετρο και τα pins για τον φωτισμό Bklt+ και Blt- (ή Β+, Β-). Απ' τα 8 data pins εμείς θα χρησιμοποιούμε τα D4, D5, D6 και D7 (4bit mode).
Τα υλικά που θα χρειαστούμε
- Arduino uno
- LCD 2x16
- Ποτενσιόμετρο ~10Κ (αν έχετε μικρότερο μας κάνει)
Βαθμός δυσκολίας
Το κύκλωμα μας
Δεν χρειάζεται το breadboard, ωστόσο αν σας βοηθάει μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε.
(κάντε κλικ πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση)
Κώδικας (download)
Το αρχείο με τον κώδικα περιέχει σχόλια στα ελληνικά για την κατανόηση του. Για να περάσετε τον κώδικα στο Arduino θα χρειαστείτε το Arduino IDE το οποίο μπορείτε να το κατεβάσετε απο εδώ.Συντάκτης: Βασιλάκης Μιχάλης
Πηγή: www.ardumotive.com