Φίλες και φίλοι του dwrean.net, σας έχουμε μία έκπληξη! Εδώ και αρκετό καιρό φιλοξενούμε στο site μας ένα ελληνικό παιχνίδι Τάβλι και συγκεκριμένα το ''Αλεξάνδρα το Τάβλι''. Η πρώτη μου επαφή με το παιχνίδι ήταν ενθουσιώδης (ως ταβλαδόρος), διότι είδα μια αξιέπαινη ελληνική και ΔΩΡΕΑΝ προσπάθεια σε ένα παιχνίδι τάβλι, και συγκεκριμένα τις Πόρτες, έχοντας ως αντίπαλο μία γυναίκα, η οποία μιλάει κιόλας.
Δημιουργός του; Ο Έλληνας προγραμματιστής Γιώργος Καούνης, ο οποίος μετά χαράς δέχτηκε (και τον ευχαριστούμε γι αυτό)., να μας παραχωρήσει μία συνέντευξη για τη δημιουργία του. Έτσι και εγένετο! Παρακάτω θα δείτε την απολαυστική συνέντευξη που μου παραχώρησε ο Γιώργος Καουνης και απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις που του έθεσα, σε ό,τι αφορά τη δημιουργία του παιχνιδιού.
Αλεξάνδρα το τάβλι, η συνέντευξη με τον Γιώργο Καούνη
Γεια σου Γιώργο χαίρομαι που είσαι εδώ μαζί μας
Καλησπέρα Κυριάκο. Να σε ευχαριστήσω καταρχάς γι' αυτή την πρόσκληση να συζητήσουμε παρέα για την «Αλεξάνδρα το Τάβλι» και φυσικά να στείλω τα χαιρετίσματα μου στους αγαπητούς φίλους και επισκέπτες της πραγματικά πολύ καλής ιστοσελίδας σου. Εύχομαι ό,τι καλύτερο σε αυτή την προσπάθεια.
Γιώργο, πότε σας ήρθε η ιδέα για την υλοποίηση του παιχνιδιού;
Λοιπόν, η ιδέα για την υλοποίηση της Αλεξάνδρας ήρθε ένα μεσημεράκι κάπου στις αρχές του 2001. Βρισκόμουν στην εταιρία που εργαζόμουν τότε ως web designer και προγραμματιστής και συζητούσα με τον συνάδερφο μου τον Δημήτρη. Ουσιαστικά από αυτή την κουβέντα ήρθε η ιδέα! Κάνοντας πλάκα και χιούμορ με αφορμή ένα υποτιθέμενο παιχνίδι τάβλι, έτσι συζητώντας με τον Δημήτρη για το πώς θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε ένα τέτοιο πρόγραμμα, έτσι ήρθε η ιδέα!
Και γιατί δώσατε σε ένα κατεξοχήν ''ανδρικό'' σπορ, ένα γυναικείο όνομα;
Κοίταξε, το όνομα που πήρε το πρόγραμμα είναι το όνομα της κοπέλας μου τότε –να ναι καλά όπου κ’ αν είναι- την Αλεξάνδρα, επέλεξα το όνομα της χωρίς δεύτερη σκέψη για να την τιμήσω -αν μπορώ να το πω έτσι- αλλά και να την ευχαριστήσω για την αγάπη της και την υπομονή της μαζί μου! Έτσι το πρόγραμμα ονομάστηκε «Αλεξάνδρα το τάβλι».
Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά την εξέλιξη της δημιουργίας;
Δυσκολίες ε! Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν η δημιουργία της μηχανής κινήσεων, το πως δηλαδή η «Αλεξανδρα» θα αποφάσιζε ποια κίνηση να κάνει, πραγματικά με κούρασε αυτό το κομμάτι του προγράμματος, παρεμπιπτόντως σηκώνει ακόμα βελτίωση. Μέσα στο πρόγραμμα έχω αφήσει και έναν debuger τιμής ένεκεν.
Πόσο καιρό χρειάστηκε για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού;
Χμ! Πόσο καιρό ε! Περίπου ένα (1) και κάτι χρόνο για την πρώτη έκδοση την 1.36 και άλλους 5 μήνες έως την 1.41 η οποία είναι και η τελική. Δεν ήταν εύκολο να σχολάω από τη δουλειά και να συνεχίζω να προγραμματίζω. Ήταν αρκετά κουραστικό αλλά πολύ, πολύ διασκεδαστικό, σίγουρα δεν το μετάνιωσα ποτέ.
Οι ήχοι που ακούμε στο παιχνίδι, το ρίξιμο ζαριών, το σπάσιμο από τα πούλια, είναι φυσικοί ήχοι;
Ναι, ασφαλώς και είναι φυσικοί ήχοι –πλάκα δεν έχουν;- όλοι οι ήχοι είναι φυσικοί και ηχογραφημένοι, ήταν μια διασκεδαστική φάση της κατασκευής του παιχνιδιού.
Στο παιχνίδι υπάρχει ένα από τα τρία δημοφιλή παιχνίδια τάβλι, οι πόρτες. Σκεφτήκατε ποτέ να υλοποιήσετε και τα υπόλοιπα 2; (Πλακωτό και Φεύγα)
Ναι, το σκεφτικά αλλά είχα ήδη κουραστεί και το θέμα τις μηχανής κινήσεων για τα αλλά δυο παιχνίδια είναι αρκετά πολύπλοκο θέμα, πίστευα ότι οι «Πόρτες» ήταν το πιο βατό προγραμματιστικά αλλά και γνωστό παιχνίδι.
Υπάρχει το ενδεχόμενο μιας νεότερης έκδοσης του παιχνιδιού;
Σχεδόν καμία, αν και ποτέ στη ζωή δε λέμε «ποτέ» νομίζω ότι η «Αλεξάνδρα» έκλεισε εδώ. Αν πάντως υπάρξει κάτι θα σας κρατήσω ενήμερους.
Φαντάζομαι ότι δεχτήκατε αρκετά emails και συγχαρητήρια από χρήστες που χρησιμοποίησαν το παιχνίδι. Αυτό δεν σας έδωσε δύναμη ώστε να συνεχίσετε στη δημιουργία πιθανών και άλλων παρόμοιων εφαρμογών/παιχνιδιών;
Αυτό είναι μεγάλη αλήθεια έλαβα κυριολεκτικά εκατοντάδες emails και για εμένα αυτή ήταν η πληρωμή μου, κάθε μήνυμα ήταν μια ένεση χαράς. Η αλήθεια είναι ότι μετά την ανταπόκριση αυτή σκόπευα να προχωρήσω και στην κατασκευή των 2 άλλων παιχνιδιών, αλλά είχα κουραστεί αρκετά και το θέμα όπως είπα της μηχανής κινήσεων με προβλημάτιζε, επίσης αντιμετώπιζα τότε και κάποια προσωπικά θέματα, έτσι δεν προχώρησα ποτέ στην υλοποίηση των 2 άλλων παιχνιδιών ή άλλης εφαρμογής.
Για πείτε μας λίγα λόγια για την Αλεξάνδρα
Α! Η Αλεξάνδρα! Τι να πω για αυτήν τη γυναίκα, ένας πραγματικά εξαιρετικός άνθρωπος, ένας άνθρωπος που γνωρίζει να αγαπά, να σέβεται και να εκτιμά. Η αλήθεια είναι ότι την ταλαιπώρησα λίγο την καημένη με τις δοκιμαστικές παρτίδες και τις ηχογραφήσεις, αλλά νομίζω ότι το διασκέδαζε κι αυτή.
Θυμάστε κάποιο ευτράπελο ή κωμικό περιστατικό κατά τη δημιουργία του παιχνιδιού;
Ευτράπελο όχι, αλλά κωμικά πολλά, είχαμε ρίξει πολύ γέλιο ώσπου να «μάθουμε» την Αλεξάνδρα να παίζει τάβλι. Έκανε απίστευτες κινήσεις –όχι ότι δεν κάνει ακόμα- επίσης γελάσαμε πολύ με τα ποτά ήταν ωραία ιδέα.
Πόσες παρτίδες έχετε παίξει;
Άπειρες! (γελάει) χάχα! Άπειρες δεν ξέρω είναι απίστευτο! Από την ολοκλήρωση και μετά ίσως λιγότερες αλλά ώσπου να ολοκληρωθεί ήταν πραγματικά ατελείωτες οι δοκιμαστικές παρτίδες.
Συνεχίζετε και παίζετε ακόμα το παιχνίδι;
Ε! κι' όμως ναι! Όχι συχνά αλλά ναι παίζω πότε, πότε! Ξέρεις μου έρχεται και λίγο νοσταλγικό, ίσως κανένα βράδυ με κανένα ποτάκι παίξω κανένα ταβλάκι με την αγαπητή μου «Αλεξάνδρα» και να σου πω πόσο χαίρομαι να χάνω! (γελάει).
Σε ευχαριστούμε πολύ Γιώργο
Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σας. Κλείνοντας να σας δώσω ένα «κολπάκι» για το παιχνίδι: δοκιμάστε να κάνετε 3-4 φορές μέσα σε μια παρτίδα «Αναίρεση κίνησης» έχει μια πλακίτσα που ίσως να μην την έχετε δει.
Επιμέλεια συνέντευξης: Κυριάκος Οικονομίδης
''Αλεξάνδρα το Τάβλι'' - εν ώρα δράσης! |
Δημιουργός του; Ο Έλληνας προγραμματιστής Γιώργος Καούνης, ο οποίος μετά χαράς δέχτηκε (και τον ευχαριστούμε γι αυτό)., να μας παραχωρήσει μία συνέντευξη για τη δημιουργία του. Έτσι και εγένετο! Παρακάτω θα δείτε την απολαυστική συνέντευξη που μου παραχώρησε ο Γιώργος Καουνης και απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις που του έθεσα, σε ό,τι αφορά τη δημιουργία του παιχνιδιού.
Αλεξάνδρα το τάβλι, η συνέντευξη με τον Γιώργο Καούνη
Γεια σου Γιώργο χαίρομαι που είσαι εδώ μαζί μας
Καλησπέρα Κυριάκο. Να σε ευχαριστήσω καταρχάς γι' αυτή την πρόσκληση να συζητήσουμε παρέα για την «Αλεξάνδρα το Τάβλι» και φυσικά να στείλω τα χαιρετίσματα μου στους αγαπητούς φίλους και επισκέπτες της πραγματικά πολύ καλής ιστοσελίδας σου. Εύχομαι ό,τι καλύτερο σε αυτή την προσπάθεια.
Γιώργο, πότε σας ήρθε η ιδέα για την υλοποίηση του παιχνιδιού;
Λοιπόν, η ιδέα για την υλοποίηση της Αλεξάνδρας ήρθε ένα μεσημεράκι κάπου στις αρχές του 2001. Βρισκόμουν στην εταιρία που εργαζόμουν τότε ως web designer και προγραμματιστής και συζητούσα με τον συνάδερφο μου τον Δημήτρη. Ουσιαστικά από αυτή την κουβέντα ήρθε η ιδέα! Κάνοντας πλάκα και χιούμορ με αφορμή ένα υποτιθέμενο παιχνίδι τάβλι, έτσι συζητώντας με τον Δημήτρη για το πώς θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε ένα τέτοιο πρόγραμμα, έτσι ήρθε η ιδέα!
Και γιατί δώσατε σε ένα κατεξοχήν ''ανδρικό'' σπορ, ένα γυναικείο όνομα;
Κοίταξε, το όνομα που πήρε το πρόγραμμα είναι το όνομα της κοπέλας μου τότε –να ναι καλά όπου κ’ αν είναι- την Αλεξάνδρα, επέλεξα το όνομα της χωρίς δεύτερη σκέψη για να την τιμήσω -αν μπορώ να το πω έτσι- αλλά και να την ευχαριστήσω για την αγάπη της και την υπομονή της μαζί μου! Έτσι το πρόγραμμα ονομάστηκε «Αλεξάνδρα το τάβλι».
Ο Γιώργος Καούνης και η Αλεξάνδρα (με σάρκα και οστά) την ώρα που δουλεύουν για το παιχνίδι. |
Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά την εξέλιξη της δημιουργίας;
Δυσκολίες ε! Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν η δημιουργία της μηχανής κινήσεων, το πως δηλαδή η «Αλεξανδρα» θα αποφάσιζε ποια κίνηση να κάνει, πραγματικά με κούρασε αυτό το κομμάτι του προγράμματος, παρεμπιπτόντως σηκώνει ακόμα βελτίωση. Μέσα στο πρόγραμμα έχω αφήσει και έναν debuger τιμής ένεκεν.
Πόσο καιρό χρειάστηκε για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού;
Χμ! Πόσο καιρό ε! Περίπου ένα (1) και κάτι χρόνο για την πρώτη έκδοση την 1.36 και άλλους 5 μήνες έως την 1.41 η οποία είναι και η τελική. Δεν ήταν εύκολο να σχολάω από τη δουλειά και να συνεχίζω να προγραμματίζω. Ήταν αρκετά κουραστικό αλλά πολύ, πολύ διασκεδαστικό, σίγουρα δεν το μετάνιωσα ποτέ.
Οι ήχοι που ακούμε στο παιχνίδι, το ρίξιμο ζαριών, το σπάσιμο από τα πούλια, είναι φυσικοί ήχοι;
Ναι, ασφαλώς και είναι φυσικοί ήχοι –πλάκα δεν έχουν;- όλοι οι ήχοι είναι φυσικοί και ηχογραφημένοι, ήταν μια διασκεδαστική φάση της κατασκευής του παιχνιδιού.
Στο παιχνίδι υπάρχει ένα από τα τρία δημοφιλή παιχνίδια τάβλι, οι πόρτες. Σκεφτήκατε ποτέ να υλοποιήσετε και τα υπόλοιπα 2; (Πλακωτό και Φεύγα)
Ναι, το σκεφτικά αλλά είχα ήδη κουραστεί και το θέμα τις μηχανής κινήσεων για τα αλλά δυο παιχνίδια είναι αρκετά πολύπλοκο θέμα, πίστευα ότι οι «Πόρτες» ήταν το πιο βατό προγραμματιστικά αλλά και γνωστό παιχνίδι.
Ο Γιώργος Καούνης σε στιγμές χαλάρωσης, παρέα με το Λάπτοπ του |
Υπάρχει το ενδεχόμενο μιας νεότερης έκδοσης του παιχνιδιού;
Σχεδόν καμία, αν και ποτέ στη ζωή δε λέμε «ποτέ» νομίζω ότι η «Αλεξάνδρα» έκλεισε εδώ. Αν πάντως υπάρξει κάτι θα σας κρατήσω ενήμερους.
Φαντάζομαι ότι δεχτήκατε αρκετά emails και συγχαρητήρια από χρήστες που χρησιμοποίησαν το παιχνίδι. Αυτό δεν σας έδωσε δύναμη ώστε να συνεχίσετε στη δημιουργία πιθανών και άλλων παρόμοιων εφαρμογών/παιχνιδιών;
Αυτό είναι μεγάλη αλήθεια έλαβα κυριολεκτικά εκατοντάδες emails και για εμένα αυτή ήταν η πληρωμή μου, κάθε μήνυμα ήταν μια ένεση χαράς. Η αλήθεια είναι ότι μετά την ανταπόκριση αυτή σκόπευα να προχωρήσω και στην κατασκευή των 2 άλλων παιχνιδιών, αλλά είχα κουραστεί αρκετά και το θέμα όπως είπα της μηχανής κινήσεων με προβλημάτιζε, επίσης αντιμετώπιζα τότε και κάποια προσωπικά θέματα, έτσι δεν προχώρησα ποτέ στην υλοποίηση των 2 άλλων παιχνιδιών ή άλλης εφαρμογής.
Για πείτε μας λίγα λόγια για την Αλεξάνδρα
Α! Η Αλεξάνδρα! Τι να πω για αυτήν τη γυναίκα, ένας πραγματικά εξαιρετικός άνθρωπος, ένας άνθρωπος που γνωρίζει να αγαπά, να σέβεται και να εκτιμά. Η αλήθεια είναι ότι την ταλαιπώρησα λίγο την καημένη με τις δοκιμαστικές παρτίδες και τις ηχογραφήσεις, αλλά νομίζω ότι το διασκέδαζε κι αυτή.
Θυμάστε κάποιο ευτράπελο ή κωμικό περιστατικό κατά τη δημιουργία του παιχνιδιού;
Ευτράπελο όχι, αλλά κωμικά πολλά, είχαμε ρίξει πολύ γέλιο ώσπου να «μάθουμε» την Αλεξάνδρα να παίζει τάβλι. Έκανε απίστευτες κινήσεις –όχι ότι δεν κάνει ακόμα- επίσης γελάσαμε πολύ με τα ποτά ήταν ωραία ιδέα.
Πόσες παρτίδες έχετε παίξει;
Άπειρες! (γελάει) χάχα! Άπειρες δεν ξέρω είναι απίστευτο! Από την ολοκλήρωση και μετά ίσως λιγότερες αλλά ώσπου να ολοκληρωθεί ήταν πραγματικά ατελείωτες οι δοκιμαστικές παρτίδες.
Συνεχίζετε και παίζετε ακόμα το παιχνίδι;
Ε! κι' όμως ναι! Όχι συχνά αλλά ναι παίζω πότε, πότε! Ξέρεις μου έρχεται και λίγο νοσταλγικό, ίσως κανένα βράδυ με κανένα ποτάκι παίξω κανένα ταβλάκι με την αγαπητή μου «Αλεξάνδρα» και να σου πω πόσο χαίρομαι να χάνω! (γελάει).
Σε ευχαριστούμε πολύ Γιώργο
Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σας. Κλείνοντας να σας δώσω ένα «κολπάκι» για το παιχνίδι: δοκιμάστε να κάνετε 3-4 φορές μέσα σε μια παρτίδα «Αναίρεση κίνησης» έχει μια πλακίτσα που ίσως να μην την έχετε δει.
Επιμέλεια συνέντευξης: Κυριάκος Οικονομίδης